Simmaren Simon Sjödin till OS

Sveriges Olympiska Kommitté har valt att inte ta med den 26-årige svenska rekordhållaren Simon Sjödin till OS.

"Vi, undertecknande av denna namninsamling, vill ha den svenska rekordhållaren på 200m medley Simon Sjödin (26) med till de Olympiska Spelen i London 2012. Baserat på kriterierna att han flertalet gånger har klarat den internationella Olympiska A-kvaltiden och ligger på en rankingnivå som gör att han har rätt att representera Sverige på 200m medley. Tiden Simon gjorde på EM i Debrecen hade tagit honom till en VM-final 2011."
simonsjodin

The Swedish Olympic Committee have overlooked the selection of 26 year old Swedish Record Holder Simon Sjodin and therefore:

"We, the signees, petition to have Swimmer, Simon Sjodin (26) holder of the Swedish Record in 200m individual medley, selected for the Olympic Games in London 2012. Based on the criteria that he has met the Olympic A Standard on numerous occasions and is satisfactorily ranked to enable him the right to represent Sweden in the 200m Individual Medley. The time Simon achieved at European Championships in Debrecen would have taken him to the final at worlds 2011."

Genom att skriva under godkänner jag att Anonymus överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.