SÄTT SVERIGE I KARANTÄN SÅ VI KAN FÅ TA STUDENTEN

I 13 år har vi gått i skolan och för många så är 3an på gymnasiet slutlinjen. Vi ska äntligen få ta studenten. Efter tre tuffa år ska vi äntligen fira med studentfester, bal och utspring. I och med regeringens beslut som säger att det inte får vistas mer än 500 person i ett event, gör det alla student planer mycket svåra om inte till och med omöjliga. Eftersom att vi är många skolor som har många elever och därmed även många anhöriga som vill kolla på utspringet så förstår ni vad vi menar med "omöjligt". På ett utspring med 250 elever kan inte varje elevs mamma och pappa komma på utspringet eftersom att det snabbt blir över 500 personer.

Sätt Sverige i karantän så att det svenska folket får en chans att bli friska och minska spridningen av Coronaviruset och så att vi ungdomar födda 2001 kan få ta studenten!

Melissa Sjöberg, Ebba florberger, Hanna wargklev    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Melissa Sjöberg, Ebba florberger, Hanna wargklev lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.