Rör inte Esbjörn!

Detta är en insamling för att protestera mot Ebba Busch, partiledare för Kristdemokraterna, behandling av Esbjörn Bolin, 81 år gammal, i samband med det hus/markköp som Ebba Busch försöker driva igenom mot Esbjörns vilja.

Istället för lugn och ro på ålderns höst, ska Esbjörn nu tvingas till domstol för att möta Ebba Busch, en av Sveriges mäktigaste kvinnor, med all den påfrestning det måste vara för en äldre människa både psykiskt och ekonomiskt.

Enligt vad som framgått i media, har Esbjörn ingått avtalet utan att ha egen juridisk hjälp närvarande och dessutom har försäljningspriset på fastigheten legat långt under marknadsmässigt värde. Esbjörn har därefter snabbt ångrat sig och Ebba hävdar nu sin rätt och skall kräva av honom hans egendom.

Oavsett hur turerna gått, vem som har rätt och fel rent lagligt, så är det MORALISKT FÖRKASTLIGT av Ebba att fortsätta driva denna frågan och med min underskrift vill jag påtala att jag tycker att Esbjörn skall lämnas ifred och ha rätt att häva försäljningen av hans mark!

RÖR INTE ESBJÖRN!

Mathilda Lückner    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Mathilda Lückner lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.