reklamation cyberphoto

Försöker med hjälp av er få min reklamation hos Cyberphoto att gå igenom då de redan en gång nekat och påstått att det inte är något fel på min produkt, trots att det finns bildbevis på det samt service hos Tura Scandinavia AB (Sigma) inte har hjälpt, utan bara blivit värre.

Teknikern tog på sig 3 veckor att jobba med mitt objektiv och påstod att det inte finns något fel på den.
Vet inte heller vad exakt han gjorde då jag fick aldrig någon rapport från Tura, men bättre blev det inte.
Förut låg problemet från 10 meter och vidare till oändligheten, men nu är det från närgränsen 2,8 meter och vidare till oändligheten rakt igenom hela brännvidden som det uppstår oskarpa bilder oavsett bländartal.

På följande länk kan ni läsa mera om ärendet. Är ni inte medlemmar i gruppen tycker jag att ni går med, då det är en väldigt bra grupp generellt när det kommer till information och tips om kameraobjektiv. Medlemmarna och administrationen är väldigt kunniga inom området också:

Läs kommentarerna så ser du vad som diskuteras om skärpan.

Vill du inte bli medlem i gruppen så finns en citering här nedan om ärendet:

"Var tycker ni att fokusen ligger på denna bild? http://saarikko.nu/cyberphoto/fokus-sigma150600contemporary.jpg
Enligt Michael ligger den ca 5 cm framför fågeln.
Jag har försökt att mikrofinjustera objektivet genom kameran (Canon 6D) men inte fått ihop rätt fokus. Provat +/-10, men det känns som om inte objektivet tar emot ändringarna.
Objektiv: Sigma 150-600/5-6.3 DG OS HSM Contemporary."

Titta gärna på bilden och avgör själv var du tycker att skärpan/fokusen hamnar på bilden.

Jag har besökt Scandinavian Photo personligen och rådfrågat dem, och även de säger att fokusen sitter framför fågeln.
Har flertalet bilder som visar klart och tydligt oskärpa oavsett om så motivet är mitt i pricken och har snabbare inställningar, panoreringsstabilisering eller stillbildsstabilisering påslagen. Spelar inte heller någon roll om motivet är rörligt eller stillastående. Jag får helt enkelt inga skarpa bilder med det här objektivet.

Ingen ska behöva göra sådant här för att få sin rätt vid önskad reklamation, tycker man, men nu är det tyvärr så att det har gått så här långt och jag behöver er hjälp att få reklamationen genom så jag kan fortsätta fotografera utan att tappa intresset för det (efter att ha lagt hutlöst mycket pengar på det hittills).

Skriv på om du vill hjälpa mig att få min rätt igenom och skicka gärna vidare så fler skriver på.