Rädda Musikgymnasiet!

TACK FÖR ALL HJÄLP!!! KOMMUNEN HAR BACKAT I BESLUTET!!! Vi på Musikgymnasiet är så otroligt tacksamma för allt stöd vi har fått! Med kärlek från oss

Vi elever och lärare på Musikgymnasiet i Boden blev slagna som av en blixt från klar himmel när vi fick beskedet om att det estetiska programmet i Boden ska läggas ner.
Detta innebär att vi elever som just nu studerar på programmet kommer få ta examen, men inga nya elever kommer börja på programmet kommande terminer.

Vi är arga och ledsna på våra politiker som tar ett sådant ansvarslöst beslut och kräver att det rivs upp. Musikgymnasiet är en kulturinstitution av rang och har medverkat i flera stora arrangemang, som firandet av Kungens 50 år på tronen och hela Sveriges Lucia. Musikgymnasiet är även en del av Kungliga Musikaliska Akademien, något som är högt ärofyllt och som inte många skolor kan stoltsera med.

Nuvarande och tidigare elever kan skriva under på hur bra detta program är för ens utbildning, självutveckling och förberedelser för framtiden, om det så vore studier eller jobb. Skriv på namninsamlingen för att visa ditt stöd för ungdomar och kulturlivet i Norrbotten!

Elever Musikgymnasiet    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Elever Musikgymnasiet lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.