Rädda flyget i Mora!

IMG_0632.JPGTrafikverket har med byråkrati och juridik stoppat flyget mellan Mora och Arlanda. Nu samlar vi in namn för att överlämna till Trafikverket. En lista på alla oss som vill ha flyglinjen till Arlanda och flygplatsen kvar i Mora. Så skriv under och visa ditt stöd!

Ska hela Sverige leva måste alla myndigheter i Sverige dra sitt stå till stacken. Norra Dalarna har tidigare drabbats av den centralisering och urbanisering som skett av många verksamheter. Bland annat har Skatteverket avvecklat sitt skattekontor i Mora och nu stoppas flygtrafiken mellan Mora och Arlanda.

Det är ett hårt slag både för näringslivet och för välfärden i norra Dalarna. Mora-Siljan flygplats är viktig både för Moras företag men också för ambulansflyget och kopplingen till akutsjukhuset i Mora.

För att också norra Dalarna ska få fortsätta utvecklas måste vi nu hitta en lösning både på kort och lång sikt för Mora-Siljan flygplats.

Skriv under och visa ditt stöd för flygtrafiken och flygplatsen i Mora!

Lennart Sohlberg, Socialdemokraterna i Mora    Kontakta namninsamlingens skapare