Rädda Faggen vid Vita Bergen - stoppa det nya huset!

Jag är emot planerna på det nya huset vid området Faggen och att de vill stänga passagen och bygga samman de två äldre stenhusen.Jag stöder gruppen som arbetar mot ett byggnadslov. Den föreslagna byggnaden är främmande i den känsliga, kulturskyddade miljön både vad gäller form, volym och materialval. Skönhetsrådet, Stockholms Stadsmuseum och Samfundet S:t Erik motsätter sig därför planerna. Flyttar man som i förslaget dessutom passagen mellan Tengdahlsgatan och Gaveliusgatan närmare de äldsta husen blir de än mer utsatta, och bygget skulle också skada rotsystemet för tomtens 250 år gamla lind.

Kartan_över_Faggen_Riset2.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Lena Sjöberg överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.