Rädda Pendelbussarna från Botkyrka/Salem/Rönninge/Bredäng

Trafikregionråd Anton Fendert har presenterat ett förslag om indragning av ett antal busslinjer, bla buss 745 som trafikerar Uttran - Fridhemsplan, buss 743 Skäcklinge - Fridhemsplan mfl. För oss som bor i Södeort är 743 och 745 och de andra bussarna en förutsättning för att kunna ha en rimlig pendeltid till jobb och skola. Normal restid mellan Salem och Fridhemsplan  med buss 745 är 35 minuter. Skulle man ta buss, pendel, tunnelbana samma resväg tar det istället en timme och 15 minuter!
Anledningen till neddragningen är enligt förslaget att "busslinjerna går parallellt med spårtrafik" (!)
Skriv under denna namninsamling så att vi kan påverka politikerna att rädda kvar busslinjerna mellan Botkyrka/Salem/Tumba/Bredäng in till Fridhemsplan!
Läs hela förslaget från Region Stockholm här

Dela gärna denna insamling vidare, finns knapp här på sidan för att dela på Facebook.

Läs mer här

Följande linjer i Söderort berörs.

745 Uttran – Fridhemsplan

737 Tumba station – Skärholmen

743 Skäckinge – Fridhemsplan

151 Norsborg – Fridhemsplan

153 Fridhemsplan – Bredäng

Ulrika, boende i Salem/Rönninge    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Ulrika, boende i Salem/Rönninge lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.