Ny ishall i Vimmerby

Dags att vi hockey vänner gör vår röst hörd i Vimmerby och Sveriges rike.

Vimmerby Hockey behöver en ny ishall att renovera eller på annat sätt göra den dispans fri från Svensk ishockey skulle kosta mer och det vore en dålig lösning i långa loppet. Det är som en gammal bil bara lappa ihop det nödvändigaste och hoppas på det bästa men den dagen när det rasar då står man där på ruta 1 igen. Kommunen visste att den dagen skulle komma när ishallen närmade sitt bäst före datum. Men istället för hjälpa föreningen så kommer bara konstiga sparförslag som sätter käppar i hjulet för Vimmerby Hockey. Om Vimmerby kommun vill vara en förebild för föreningslivet så väl för professionell, amatör och barn så är det dags att tänka om och agera.

Detta är en uppmaning till VH supportrar MEN alla hockey spelare samt supportrar i Sverige som älskar hockey. Vissa kommer från gamla ärerika föreningar med bra support, vissa kommer från små föreningar som kämpar för sin överlevnad. Alla är vi lika, vi älskar hockey i alla dess former. Hockeyn i Sverige är nationalsporten vart än vi kommer från Sveriges avlånga land. Vi är bröder samt systrar med olika föreningar men en sak har vi tillsammans passionen för hockey. Så hjälp oss skriv på för att visa dessa politiker och makthavare att hockeyn är Sveriges hjärta i idrott.

Dela och sprid dessa ord.

Mvh Tiger Army supporterklubben till Vimmerby Hockey.

Vimmerby Ishall blev utdömd.

Ishallen i Vimmerby underkänd på pappret

Sportchefen: Vi har en av de sämsta hallarna i division 1

Peterson (M): "Ishallen bör hålla lika länge som stadshuset"

Kommunen stänger ute allmänheten från ishallen

POLITIKERNS IDÉ – LÅT VH TRÄNA I VÄSTERVIK PÅ FÖRSÄSONGEN

Detta ett axplock från Internet senaste tiden bara.

Tiger Army Vimmerby Hockey supportrar.    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).