Multiarena i Vimmerby.

Uppdaterad 20180120

Vimmerby behöver en multiarena att renovera ishallen eller Ahallen på annat sätt göra en billig renovering är en dålig lösning i långa loppet. Det är som en gammal bil bara lappa ihop det nödvändigaste och hoppas på det bästa men den dagen när det rasar då står man där på ruta 1 igen. Kommunen visste att den dagen skulle komma när ishallen samt A hallen närmade sitt bäst före datum. Om Vimmerby kommun vill vara en förebild för föreningslivet så väl för professionell och  amatör så är det dags att tänka om och agera.

Detta är en uppmaning till VH supportrar och VIBK  supportrar samt andra föreningar inom idrotten som kämpar för sin existens.

Dela och sprid dessa ord.

Mvh Tiger Army supporterklubben till Vimmerby Hockey.

Efter förbundets hårda krav: En handlingsplan för ishallen saknas fortfarande

Vimmerby Ishall blev utdömd.

Ishallen i Vimmerby underkänd på pappret

Sportchefen: Vi har en av de sämsta hallarna i division 1

Peterson (M): "Ishallen bör hålla lika länge som stadshuset"

Kommunen stänger ute allmänheten från ishallen

POLITIKERNS IDÉ – LÅT VH TRÄNA I VÄSTERVIK PÅ FÖRSÄSONGEN

Detta ett axplock från Internet senaste tiden bara.

Vimmerby Hockey supportrar.    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.