Nej till vindkraftparken Fifall/Ållebråta

Nej tack! Vi vill inte ha en stor vindkraftsindustri anlagd i Fifallaområdet i Valdemarsviks kommun.

Vi ska fortsätta vara en kommun där vi värnar om miljön, vacker natur och sköna strövområden. Där vi skyddar vår unika natur med allt från örnar till fladdermöss. Där man kan finna lugn, ro och unik tystnad nära Östersjön. Vi vill inte ha starkt blinkande vita lampor eller dånande ljud dygnet runt. Inte heller skadligt infraljud som man vet skadar folkhälsan och påverkar både vilda och tama djur.

Vi ska fortsätta marknadsföra vår kommun som ett vackert levande besöksmål, där djur och natur är i sitt naturliga tillstånd. Vi vill att människor ska söka sig hit och välja att bosätta sig här.

Skriv under om du håller med om att vi ska värna om Valdemarsvik som en levande ort. Under november 2023 lämnades en namnlista in i samband med att Samrådsyttrande skulle lämnas in, men vi fortsätter fylla på vår protest.

Skriv under om du håller med!

Heidi Bogren Vindkraft Valdemarsvik Nej Tack    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Heidi Bogren Vindkraft Valdemarsvik Nej Tack lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.