Någon eller några borde få stå till svars för Sveriges agerande under Coronaepideminen

1. Om man gör en samlad bild av hur politiker och myndigheter i Sverige har agerat och uttalat sig,

Allt från en helt handlingsförlamad regering som aldrig ser någonting komma, FHM med Anders Tegnell i spetsen som konsekvent har fel, MSB som inte har sett till så vi har någon beredskap och socialstyrelsen som (blixtsnabbt) tog fram direktiv till hur sjukvården skulle prioritera patienter till enskilda läkare som sen, utan att ifrågasätta, följer direktiven så att människor dör i "onödan".

Detta borde vara åtalbart i internationell domstol.

Det finns två syften med denna petition, dels att Försöka förmå regering etc. att ändra kurs i frågan samt att i slutändan ställa den eller de ansvariga till svars.

Genom att skriva under godkänner jag att Lars Jensen överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.