Namninsamling för en ny Moské i Kalmar!

Frid och fred vare med dig!

Hej kompis!

Vad kul att du har valt att klicka på den här länken för att vara med i att gynna vårt samhälle med något gott. Inte minst är det positivt för oss som lever i Kalmar, det är även en fördel för de utanför och även något gott och som kommer gynna hela Sveriges framtid!

Hur kanske du undrar? Det ska jag förklara för dig, samt Andra aspekter som kommer underlätta livet för gemeneman i vårt avlånga vackra Sverige.

Sverigedemokraterna hade satt sig emot att vi skulle få bygga en moské i Kalmar, även det kommer vi ta upp. Vad är det Sverigedemokraterna inte förstår och varför är dom bakåtsträvande och vill leva kvar i stenåldern i något slags kommunistiskt patriarkat? Det kommer vi diskutera lite om i slutet.

Hur är det en lösning och ett plåster på de sår som redan existerar i vårt samhälle idag?

Hur många gåger har inte du hört eller läst på nyheterna att kriminaliteten ökar, brotten blir fler och att det inte finns plats på våra anstalter längre? Brottsrabbaten används inte minst för att snabbt få ut kriminella eftersom att vi vet att det måste snart göras plats för nya. För något år sedan blev det känt att en svensk man som hade begått ett brott inte fick plats på fängelset och hade fallit mellan stolarna så pass länge att tiden gick tills att hans fall blev preskriberat. Det är verkligheten vi lever i, den är bitter men det är sanningen.

Hur bra vore det inte med en ideell organisation som dag som natt, år in och år ut, tålmodigt tog på sig uppgiften att försöka leda dessa människor ut ifrån kriminalitet för att istället göra gott och tjäna samhället? ,

Människor som når, "The rock bottom", det vill säga sin absolut lägsta punkt i livet och efter det finns det ingen annan väg än upp, vänder sig oftast till religionen och blir religiösa. Varför då kanske du undrar? Jo, inte minst eftersom att Gud/Allah börjar varje kapitel i Koranen med " Den Nåderike, Den Barmhärtige" förutom kapitlet om Tawba, vilket betyder att vända sig tillbaka och be om förlåtelse. Alla har en moralkompass i sig som berättar för dem att det är fel att ljuga, stjäla, skada osv. Koranen pratar om att om du vill få förlåtelse för ditt uppsåt och dina synder måste du inte bara önska dig uppriktigt att bli förlåten, du måste agera och förtjäna det. Betala pengar välgörenhet, ge hemlösa och behövande utav vad de behöver, hjälp äldre och funktionshindrade, var snäll mot djur, ge dom vatten och mat även om de är herrelösa, samla upp skräp på gatan, gör fint och rent omkring dig, kanske behöver grannen hjälp med att lyta ut sin gamla soffa, byta glödlampa eller vattna blommorna medans denne är borta. Alla små handlingar av välgörenhet kanske tillslut kommer väga tyngre på vågskålen på domedagen än det onda du gjort. Koranen lär om att det är inte försent att bli en bättre människa på alla olika sätt. Inte bara i handlingar utan även i karaktär. Att varken missunna någon någonting, önska gott till till varandra, fuska på något vis, inte ljuga utan vara rak och ärlig, le mot dina medmänniskor, även dom du inte känner och vara allmänt hjälpsam. Hur bra är det inte när kriminella kommer ut och hittat sin Gud och lyssnar till hans kall, vilket är att tjäna samhället?

Hur kommer en ny Moské bidra till en positiv samhällsutveckling

När ungdomar har någonstans att ta vägen, morgon som afton, dag som natt, högtid som vardag, inte minst en plats som välkomnar dem utan även en plats som utbildar dem i Hur man är en bra människa. En plats där aktiviteter skapas som att samla in kläder till bättre behövande, eller aktiviteter där det anordnas storkök till hemlösa kalla vinterdagar, och aktiviteter där vi tar område för område och samlar in skräp ifrån marken. Men inte minst ibland aktiviteter där dem som kommer och vill medverka äter popcorn och kollar på någon film eller bjuder in en föreläsare om personlig utve ckling. Förlåt mig, såklart är inte bara ungdomar välkomna utan alla är det såklart, det är en plats för alla. Gammal som ung, rik som fattig, man som kvinna, svart eller vit, lång eller kort. Där det inte bara lärs ut att det är förbjudet att diskriminera, det även lärs ut vad man kan göra med sin tid istället,  bjuda in fler, få fler att hitta sin gemenskap och ha kul samtidigt!

Värna om religionsfriheten

I Sveige har vi något som kallas för religionsfrihet enligt lag. Om vi vill att den ska fungera i praktiken måste vi utöva den också. Redan har muslimerna blivit nekade att inte få ha sitt böneutrop trotts att kyrkklockorna klingar med ett ljudligt klang i tid och otid när någon gifter sig, dör eller det är dop, inte minst det schemalagda för att ringa in helgen. Det är diskriminering emot muslimer för det är betydligt många fler som besöker Moskén än vad det är som besöker Kyrkan. Redan har muslimerna fått stå ut med att under skydd av religionsfrihetens anda få se och göra sin heliga bok brännas bakom beväpnade poliser samtidigt som mannen som göt detta skriker i megafon att "muslimernas mammor är horor". Men när någon vill bränna Toran, vilket är judarnas heliga bok gick det under diskriminering och förtryck. När det inte finns rättvisa blir människor upprörda och då är det ändå oftast de ideella organisationerna som samhället vänder sig till för att lugna de människor som blivit orättvist behandlade. De eldsjälar som utan att få betalt försöker sprida ordet av att visa tålamod,  förlåtelse, förståelse och älska dina medmänniskor utan nödvändigtvis att se älskar dig.

För den som är mer intresserad att läsa på om orättvisan och dess konsekvenser  kan gå vidare på IIslam.nu och skrolla ned till blogginlägget "Sverige vädjar om hjälp" .

På våra fredagsböner måste vi be i minst 2-3 omgångar eftersom vi inte får plats i våran generöst tillgivna källarlokal. Att hålla aktiviteter som tjänar samhället är besynnerligt begränsat och det finns inte tillräckligt med plats för alla som vill att komma på nattbön under våran heliga fastemånad. På våra högtidsböner(Eid) måste vi alltid be utomhus och varje år på ny plats eftersom det inte finns plats nog. När vi när ber våran högtidsbön är det inte uddaförundrat att ett gäng av islamofober samlas utanför området för att spotta och spy ut sig rasistisk, och fascistisk propaganda. Dom hoppar på unga kvinnor och säger att dom är förtryckta. Polisen är oftast närvarande men gör ingenting utan kollar stillatigande på,  kanske hade dom reagerat om muslimerna gjort detta mot folk som går till Kyrkan runt Jul. Inte minst behöver vi muslimer en säker plats där vi kan utöva vår religion.

Varför är Sverigedemokraterna bakåtsträvande?

Egentligen är det bara dem själva som kan svara på detta men hur det ser ut som utifrån är för att dem inte vill att det skapad en plats där man lär människor att vara goda människor, snälla och hjälpsamma. Kanske vill dem inte att det skapas en plats där det lärs ut att man borde ha tålamod och förståelse.  För kanske dom vill att människor ska bli känslomässigt involverade när någon bränner deras bok och skriker i deras ansikten att deras mammor är horor. Kanske vill dem att kriminaliteten ska öka och misären växa. Kanske önskar Sverigedemokraterna att de eldsjälar som finns för att påminna svenskarna att tjäna samhället ska försvinna och påminnelse om budskapet om att göra gott ska försvinna.

Genom att underteckna godkänner jag att Josefin Svensson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte ditt telefonnummer på nätet.