Stoppa Uppsala kommuns beslut om Dalkurd.

Uppsala kommun har efter en lång tid av lögner och tomma ord nu långtgående planer på att även Dalkurd fotboll ska få nya studenternas som hemvist. Detta medför att hela Uppsalas lag, som äntligen tagit sig in i svensk fotbolls finrum och som redan behandlats illa av kommunen i form av chockhöjda hyror, dålig skötsel av nuvarande arena samt ständigt framskjutna planer på den nya arenan, fortsatt trycks tillbaka.

Utdrag från artikel i dagens Unt. 171031.

UNT har under tisdagen rapporterat om den nya skiss som innefattar tre hemvister på Studenternas jämfört med tidigare ritningar på två. Enligt Kommunen har planen hela tiden varit att ha tre hemvister, ett uttalande som Kim Bergstrand är skarpt kritisk till.

– Sanningen är att det från början handlade om en hemvist som vi diskuterade. Sedan blev det två, en för herr och en för dam. Tre har aldrig varit under diskussion och att då som högsta politiker säga tre, det är fake news och sorgligt. Man undrar verkligen hur det står till med våra politiker för det här är en sorglig historia, Sirius förtjänar bättre, säger Bergstrand.

Låt oss göra vårt bästa för att stoppa detta och värna om vårt lokala lag.