Låt Rödöns skola finnas kvar!

2377D4CE-BD47-4268-BC4D-ABF43E0867C3.jpegHej!

Vi som skriver detta bor på landet, vi bor intill kohagar, jordgubbsland, Storsjöns vackra strand och guckuskons magiska växter. Vi bor här på Rödön för här finns allt vi behöver, bra förskolor, en trygg skola där lärare och elever känner varandra, aktivt föreningsliv och en oslagbar natur. Vi bor nära fjällen, skogen, vattnet och lugnet. Vi har valt den här platsen åt våra barn att växa upp på. Det byggs många nya hus varje år och fler och fler hittar hit, de hitflyttade har också valt den här platsen för den har allt de behöver. Rödön ÄR växtkraft.

Vi är nu väldigt oroade över Rödöns framtid.
Förklaringen:

Kommunen vi bor i har nyligen gett förslag till en nedläggnng av skolan på Rödön, de vill istället bygga en ny större skola för ca 250 elever som i framtiden kan vara belägget mellan Ås och Dvärsätt, en lång bit härifrån. Där ska elever från Rödön och Dvärsätt gå. Vi tycker att kommunen istället ska satsa på att bygga ut vår skola så att fler barn får plats här.

Läs mer här:

Skriv på med ditt namn om du vill hjälpa oss behålla Rödöns skola!

Namninsamlingen kommer överlämnas till Krokoms kommun.

#rödönärväxtkraft

/Invånare på Rödön