Låt Mohammad stanna kvar i sitt hem

Min kompis Mohammad har bott i Sverige i över 6 år nu, han är 21 år gammal har vänner här och har skapat sig ett liv. han har dödshot i sitt hemland vilket migrationsverket är medvetna om ändå har som valt att utvisa honom nu mitt i en pandemi. Det är sjukt att dom får behandla folk såhär han han gått i skolan och jobbat hela tiden som han har varit här men det räcker inte för dom tydligen. Att skicka honom till Afghanistan är en dödsdom ingen människa ska behöva känna den här stressen som han känner just nu därför ber vi er om hjälp att bara skriva under den här namninsamlingen, det tar inte ens 30 sekunder men kan göra sån stor skillnad. Snälla hjälp honom han förtjänar inte det här. Dom har sagt att han måste åka på fredag så vi har inte lång tid på oss

Genom att skriva under godkänner jag att Filip humalto överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.