Låt egenföretagare få ta del av korttidspermittering under Covid-19 utbrottet

För att många egenföretagare, dvs personer som är anställda i firmor de själva äger, ska kunna överleva Covid-19 åtgärderna regeringen beslutat om, behövs hjälp.

Min branch, upplevelseindustrin är helt nerstängd på grund av regeringsbeslutet att inte tillåta större sammankomster. Beslutet är helt förståeligt, men under den begränsade perioden det handlar om så skulle korttidspermitering vara ett sätt för väldigt många människor att slippa gå från hus och hem, kunna ge sina barn mat osv.

Som korttidspermiteringen nu har utformas så utesluts egenanställda helt. Detta önskar jag kunna ändra med den här namninsamlingen

Vänligen

Tobias Brodd

Genom att skriva under godkänner jag att Tobias Brodd överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.