Gör UNRWA transparent för att få stopp på bidrag till terror.

Vi vill höja våra röster för att svenska skattekronor inte skall få fortsätta att otransparent gå till terroruppviglande barn-misshandel.
Palestinska barn lärs upp till soldater genom UNRWA.

Organisationen UNRWA för palestinska flyktingar har INTE rensats på antisemitism och våldsbejakande uppvigling varken i undervisning, i skolböcker.

UNRWA är inte enligt FN:s fredsprinciper och ingen förbättring har skett i konflikten PA-Israel i UNRWA.

Många av UNRWAs lärare har tillhörighet med Hamas och filmer från sommarläger som arrangerats med bistånd till UNRWA visar en verklighet där en vidrig barnmisshandel pågått under flera år.

De palestinska elever som deltagit i dessa läger sitter sedan i skolbänkarna i UNRWA med sommarlägrets uppmaningar i goda minne med ledare och lärare som inspirerar barnen för martyrskap medan föräldrarna får belöning genom "Pay for slay" när barnen utfört sina dåd.

Filmen från 2021 års sommarläger avslöjar att detta är ett klart brott mot FN och Barnkonvertionen:

Se de översatta texterna från senaste årens skolböcker:

PLO ratificerade aldrig Osloavtalen och ändrade aldrig stadgarna med deras önskan att likvidera staten Israel.

Med anledning av terrororganisationen Hamas attack mot Israel kommer Sveriges regering att pausa biståndet till Palestina tills vidare.

Regeringens bistånd skall säkerställa att inga svenska medel går till aktörer som inte förbehållslöst fördömer Hamas, utför våld, hotar eller uppmuntrar till våld mot staten Israel eller dess befolkning, som driver en antisemitisk agenda och personer som har samröre med sådana aktörer.

Men...

Citat: "Det humanitära biståndet" kommer inte att påverkas av pausen!
Det betyder att UNWRA får 20 miljoner kronor samt det nya påslag med 150 miljoner kr, otransparent som vanligt.
135 nationer inklusive Sverige kommer att fortsatt ge bistånd till UNRWA och därmed donera till både PLO och Hamas.

Vi vill att alla bidrag till humanitär verksamhet skall ges MED FULL TRANSPARENS hela vägen fram till mottagaren.

Transparensen kommer att bevisa att bidragen har gått och går till terror.

Endast med transparens kan vi avslöja all korruption och få ett slut på det permanenta UNRWA och införliva det i UNHCR eller värdländerna. Det är det minsta man kan begära i denna situation där barnmisshandeln där är uppenbar. Utan transparens är dessa bidragsmottagare omöjliga att spåra och bidrag kan utan svårighet hamna i händer på terrorister igen.

Israel inte bara är i krig med Hamas. De är i förlängningeni krig med UNRWA!

Vårt krav är inte enbart en paus av bidrag utan ett AVSLUT AV ALLA HUMANITÄRA BIDRAG till UNRWA  tills allt i samröre med UNRWA bevisligen  är enligt humanitära principer för fred.

Bild111.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Sara Lö lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.