Gnesta kommun - Öppna dörrarna till vattentornet!

Till Gnesta kommun:

Tillsätt de vakanta tjänsterna inom kultursektorn - snarast!

Öppna dörrarna till vattentornet!

I sju år har konstnärsgruppen Ljudtornet skapat ljudkonst-event och arrangerat festivaler i Gnestas gamla vattentorn, men i år tar det slut. ANTENN ljudkonstfestival är i år inställd då Gnesta kommun inte vill erbjuda Ljudtornet tillgång till vattentornet. Istället väljer kommunen nu att stänga vattentornet helt för allmänheten. För mer detaljerad info kan du läsa här: https://ljudtornet.org/

- Vi kräver att Gnesta kommun ger Ljudtornet tillgång till vattentornet för att skapa publika evenemang för alla åldrar även i framtiden!

Gnesta kommun lider brist på kompetens inom kultursektorn - bland annat är posten som kultursamordnare vakant sedan augusti 2022. Kommunen saknar även enhetschef för kommunikation och samverkan sedan maj 2022.*

- Vi kräver att Gnesta kommun tillsätter en kultursamordnare, samt en enhetschef för kommunikation och samverkan - snarast!

SKRIV UNDER OCH VISA DITT STÖD!

* Kultursamordnaren är en person som har i uppdrag att stödja det lokala kulturlivet.  Enhetschefen för kommunikation och samverkan är bl a arbetsledare för kultursamordnaren.

Ljudtornet genom Johanna Dahl    Kontakta namninsamlingens skapare