Fyrverkeriuppror

Quoted post


Gäst

#2576 Re: Åskan då

2013-01-05 15:41

#2572: Måtta - Åskan då

Att jämföra åska med fyrverkerier visar på låg intelligens! Åska är något naturligt som inte djur är rädda föf, medan raketer har ett värre ljud och ljus än åskan! Och dessutom vet varken djuret eller människan när det kommer! Åskan känner de av långt innan, då luften förändras innan dess! Visa medkänsla för andra istället för att bara tänka på dig själv! Inte många hundar som är rädda för åska, medan hälften av Sveriges husdjur är rädda för fyrverkerier! Mörkertal finns dessutom! Sen är det alla vilda djur som inte vet alls vad som händer när fyrverkerierna sätter igång! Flera tusen fåglar dör varje nyår som ett resultat av fyrverkerier, så det är inte bara hundar som drabbas! Försök förstå det någon gång!

Svar

fireworkhater

#2580 Re: Re: Åskan då

2013-01-05 23:40:48

#2576: - Re: Åskan då

Så bra svarat, håller med en del drar då fram dom mest punchiga jämförelser. Vilda djur tar verkligen mycket skada och blir fruktansvärt stressade, har sett det med egna ögon flera gånger och jag mår så dåligt för man inte kan hjälpa dem. Min hund kan jag hålla inomhus under de värsta smällandet, ett stort problem är också okynnessmällandet flera veckor före och efter nyårsafton.