Malmö mot illegala vapen och den organiserade brottslighet

Quoted post

Rickard Wendel

#10 Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar

2012-01-05 21:56

#7: Arrangörerna - Re: Re: Re: Kommunens ansvar

Jag anser att manifestationen förfelas när ni kopplar på en petition som ställer krav på riksdag och regering utan att nämna kommunens ansvar.
Det har ju redan utnyttjats partipolitiskt av KS-ordförande Reepalu (S) som tolkar både manifestationen och petitionen som stöd för hans kritik av regeringen.

Svar

Bod

#13 Re: Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar

2012-01-05 22:56:45

Jag blir väldigt besviken om manifestationen ska kidnappas i propagandasyfte av ett parti, oavsett vilket. Manifestationen är väl partipolitiskt obunden hoppas jag.

Det sagt, så har kommunen och dess styrelse har självklart ett mycket stort ansvar för hur det ser ut i Malmö idag och vi ska inte låta dem slippa undan genom att låta dem som vanligt skylla allt de misslyckas med på Reinfeld.
Samtidigt kan problemen som nu accelererar inte betraktas enbart som lokala utan det handlar om också om lagstiftning och rättsväsende. De två största partierna i Alliansen har gått till val de senaste valen på att alla ska kunna gå trygga på gatorna och att polis och rättsväsende ska vara effektiva. Så nu är det verkligen dags att Alliansen levererar det de lovat!
Så acceptera inte att ett enskilt parti försöker kidnappa manifestationen för egna syften. Alla politiker i kommun, riksdag och regering bör påminnas om sitt ansvar att agera.

 

arrangörerna

#18 Re: Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar

2012-01-06 01:33:51

#10: Rickard Wendel - Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar

Håller ej med! Att någon använder oss kan vi inte göra något oss. Tyvärr. Vår avsikt är en bred manifestation för Malmö. Vi ställer krav på den nationella arenan. Alla partier finns i riksdagen från vänster till höger. Vi kan ställa krav på dem som ligger oss nära. Du på dina partivänner. My på sina. Luciano på sina.

Malmöbo!

#90 Re: Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar

2012-01-06 23:37:50

#10: Rickard Wendel - Re: Re: Re: Re: Kommunens ansvar

Sluta gnälla för fan och gör något själv då!?!? Var glad att det finns folk som engagerar sig!!!!