Tillåt husdjur i svenska skyddsrum!

Quoted post


Gäst

#18

2022-03-08 17:36

Jag är allergisk mot katter, har ständigt slem i halsen, svårt att andas ibland & allergi relaterade utalag/exem. Kortisonspray, astmaspray, salva, nässpray & allergitabletter är min vardag. Japp, jag har innekatter som ligger i sängen, soffan och hårar ner. Jag överlever.. Trots denna medicin har jag de övriga symtomen dagligen, det som jag slipper däremot är kliande & rinnande ögon och symtomen jag ändå har år mildare med all medicin. Jag väljer att leva så här varje dag om det innebär att få ha mina katter i mitt liv. Fattar att det finns folk som är SJUKT allergisk och kanske svullnar upp totalt, men dem kan ju ha tillgång till allergivänliga skyddsrum.. Tror att de flesta med allergi kan leva som jag gör med mina besvär om det betyder att rädda djuren med i ett krig. Jag hade ju aldrig valt att kasta ut något djur till döden för att jag har klåda, rinnande ögon, ont i halsen eller ens alla de värre symptom jag har varje dag idag. Så folk ska nog sluta vara så känsliga och själviska. Det är oskyldiga liv, vi måste få Sverige att höja djurens status, det är inga föremål eller ting som man kan ersätta hur som helst. Det är som i mitt fall, min familj, mina barn, mitt allt, jag lever för mina katter, jag brinner för att hjälpa hemlösa katter och djur i nöd. Jag skiter i mina besvär om jag kan ge ett eller fler liv chansen till trygghet. Fler borde skriva ut lite recept & sluta vara så känsliga.

Svar

Jenny

#33 Re:

2022-03-08 21:10:03

#18: -  

 Tack! Och bra skrivet av dig som verkligen är allergisk, men väljer att leva med medicinerna ändå. Jag önskar att fler vore som du när det kommer till fråga om kris eller krig!

Jag håller även med dig om att de som är riktigt sjuka bör få ett eget allergi/sjukrum. Övriga som snyftar över rinnande näsa eller lite klåda under tiden det är krig.. ja, det förstår jag inte alls!

Likaså kan man ju inte porta de som har lite för mycket parfym på sig eller en liten matsäck som råkar innehålla nötter. Är det sådan pass allvarlig allergi så bör man inte vara där, utan i ett "säkrare" rum.




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...