Stoppa de 400 modulbyggerna i Haninge!

Quoted post


Gäst

#22 Re:

2016-11-15 19:31

#21: -  

 Det kan ju ev. vara så att en stor del av moderaterna INTE stod bakom "öppna era hjärtan" talet, och då mannen som uttalade det inte längre finns kvar samt att nuvarande PL bevisligen omvärderat flyktingpolitiken kanske vi kan släppa ältandet om "öppna era hjärtan" snart? Läs gärna Tobias Billströms förslag från 2007 ang. Moderaternas flyktingpolitik, tyvärr fick vissa hjärnsläpp och valde en annan väg. Nu är vi snart tillbaka på rätt väg och det är jag som moderat glad över! Nu behöver vi dock samla oss mot detta galna förslag från RGR i Haninge! 

JK 

Svar


Gäst

#25 Re: Re:

2016-11-15 19:43:55

#22: - Re:  

 Hej, 

Tack för redogörelsen.

Att ta upp politik var dumt av mig, det gör att tråden gärna avviker från det som den var ämnad för.

Man kan diskutera vad som sades för många år sedan innan Reinfeldt ens gav uttalandet också men det leder ingen vart för det var säkerligen många av oss som inte kunde se hur såpass mer omfattande invandringen skulle bli pga tragiska händelser i vår omvärld.

Mitt svar tillbaka blir därmed att jag är helt enig med Dig om att det nu är viktigt att Vi gemensamt arbetar för att förslaget inte ska gå igenom.

Mvh

RC