BommaDonken

Quoted post

Fundersam 20åring!

#24 Fjanterier

2016-04-21 14:52

Grejen är den att man har tagit bort allt för motor intresserade ungdommar idag! Hela Mora surrar osv. Finns ingen plats i hela Mora där man kan stå och träffa vänner, spela musik och ha kul utan att alltid störa någon så är de! Sätta bommar på mc Donalds lycka till! Ungdommar kommer flytta sig till andra parkeringar och även då kommer de störa någon! Så varför inte göra något som gynnar alla ungdommar istället för att bara flytta dom ! För dom hittar alltid ett annat ställe. Så kan jag tycka att vill man bo på ett ställe där det är ljudlöst och inge liv så får man nog flytta till rödmyren eller hindriksheden eller ner mitt i centrum för där är de aldrig nå folk på nätterna! Spelar ingen roll i vilken kommun du flyttar till (Borlänge, Falun, Älvdalen osv) för de är alltid en plats i varje stad där ungdommar stör sånna som vill sova på nätterna. 

Svar

Shibby

#27 Re: Fjanterier

2016-04-21 15:14:21

#24: Fundersam 20åring! - Fjanterier  

Att det jag menar i det jag skrivit om är att det är ett första steg i att göra mora säkrare och renare. Första steget, en bom. Andra steget kan vara att faktiskt försöka anordna något för folket. Det är något att jobba sig vidare till helt enkelt. 

Micke

#38 Re: Fjanterier

2016-04-22 09:25:59

#24: Fundersam 20åring! - Fjanterier  

Om man har tagit bort allt för intresserade ungdomar, så är det faktiskt fritt för dessa ungdomar att försöka anordna något själva. Det är inte svårt. Tänk om alla intresserade hade lagt ner lika mkt tid till att försöka anordna något som att stå där på donkenparkeringen och svina istället, då kanske det hade funnits ett nytt "hela Mora surrar". Men nej, det finns inget i huvudet på dessa "fjortisar", det ska bara klagas på att det ej finns något att göra istället.

Verkar vara svårt att använda hjärnan idag.