STOPPA NEDRUSTNINGEN I VÅRDEN I VÄSTERNORRLAND OCH SVERIGE

Quoted post


Gäst

#27

2016-02-08 16:18

Jag kan inte åka 13-14 mil enkel resa för att få vård och komma snabbt till akuten. Sluta nedmonteringen av Sollefteå- och Örnsköldsviks Sjukhus och Rehabmedicin och Rehabbasängen i Härnösand.

Svar


Gäst

#28 Re:

2016-02-08 19:02:47

#27: -  

 Har u skrvit på yppropet till våra beslutsfattare i Landsting Riksdag och Regering?

Andreas Menzel

#29 Re:

2016-02-09 06:28:31

#27: -  

 Mycket bra !

Har du skrivit på  uppropet  ? Dela det bland alla du känner.

Andreas Menzel

#61 Re:

2016-03-02 13:50:13

#27: -  

 Helt Rätt Bra

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#258 Re:

2016-09-07 19:03:59

#27: -  

Själv har jag en sjukdom som kan kräva snabb transport till Umeå Universitetssjukhus, emn eftersom Härnösads sjukhus är borta sedan många år tvingas jag åka 12 mil tur och retur i fel riktning till Sundsvall, dör att bedömas om jag skall till Umeå, och har jag otur blir jag liggande i Sundsvall onödigt länge då prestigen i Landstinget i Västernorrland är markant vilket kan innebära skillnad mellan liv och död  för mig.

Det senaste sveket från LVN är att de lovade utveckling av den medicinska Rehabiliteringen för att kort efteråt besluta om att slå hela denna verksamhet i spillror i Härnösand, vad Landstingets beslutsfattare och tjänstemän inte förstår är att Medicinsk Rehabilitering vänder ssig till människor i arbetsför ålder, medan Geriatrisk rehabilitering vänder sig till patienter över 65 år och därmed är såväl behoven som förutsättningarna för aocha v rehabilitering helt olika, dehar inte heller fölrstått att när man handskas med skattemedel skall alla beslut om förä'ndringar i verksamheten föregås av komsekvensbeskrivmingar och kostnadsanalyer, vilket kan jämföras med ett företag som gör upphandlingar med skattemedel, där offert och anbud är ett juridiskt krav, men det förstår inte Landstinget.

Så kort saht Lndstingets tid är förboi och de skall bort

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#294 Re:

2016-09-10 15:18:21

#27: -  

 Tack dela bland alla du känner och hoppas du skrivit på sjäbv