ödåkra behandlingsboende

Quoted post

Malin

#6

2016-01-29 19:27

Fruktansvärt att så många väljer att döma ut personer som faktiskt tagit ansvar för sitt missbruk genom att gå på behandling för att kunna bli friska. Människor som dessutom är i slutet av sin behandling samt har stöd och tillgång till personal, och som bor på ett boende där det säkerligen kommer finnas både regler och kontroller. Alla ni som dömer så hårt har ni aldrig eller har ngn närstående som någon gång behövt samhällets stöd?...

 

Svar


Gäst

#18 Re:

2016-01-31 14:13:46

#6: Malin -  

 Som nära anhörig till en numera nykter missbrukare kan jag säga följande. Ja de är i slutskedet av behandlingen. Är återfall vanligt? Ja. Är det de som är under behandling som är problemet?  Indirekt. Så tillsvida att bara för att de försöker bli nyktra innebär inte att deras langande eller missbrukande vänner är på samma spår. Lätt för dessa att häcka utanför. Och lätt att påverka ungdomarna i närheten till mindre bra saker. Jag lämnade dalhem för att det fanns langare utanför fritidsgården och 20 m utanför min dörr. Inte så roligt att problematiken troligtvis dyker upp även här. 

Fredrik

#26 Re:

2016-02-01 14:28:22

#6: Maliin jag har själv erfarenhet utav ett sådant hära hem för missbrukare/"tidigare missbrukare", här finns många missbrukare som lurar personal samt urinprover. Inte något att placera så tätt inpå ett dagis, Skola /