Stoppa Mats Reimers mobbande och trakasserier på Dagens Medicin

Quoted post

Lukas

#43 Re: Re: #16

2014-06-15 22:07

#41: danilo - Re: #16

Ogiltigt argument. Omvänd bevisbörda: det är omöjligt att säkert visa att något inte finns. Det mest kända exemplet är att det inte går att bevisa att gud inte finns. Det går heller alltså inte att säkert bevisa att en sjukdom inte finns, men så lönge man inte någorlunda säkert visat att den finns anser läkarvetenskapen, på goda grunder, att den inte finns.

Svar

Så nu vet ni det!

#44 Re: Re: Re: #16

2014-06-19 03:28:07

#43: Lukas - Re: Re: #16

Nu är det faktiskt så att Mats Reimer anser att kronisk borrelia (skrivet UTAN citationstecken) existerar! Ingen i hela världen förnekar kronisk (dvs, långvarig) borrelia mig veterligen (vilket heter late Lyme disease i USA), utom möjligen alla dom som inte har hittat rätt info om VAD kronisk borrelia står för på nätet. Reimer sätter citationstecken på "kronisk borrelia" när han menar att diagnosen är felaktig, vilket han dock inte så ofta brukar informera folk om. Så, det är nog rätt många som blivit lurade vid det här laget.

Folkhälsomyndigheten informerar om VAD kronisk borrelia står för sin rapport (om borreliatester) som kom hösten 2013.

Nej inte sjutton håller jag med Reimer om allt han skriver, sannerligen inte, utan jag tycker bara det är lite trist att så många (och detta från BÅDA sidorna i debatten) har missat VAD Reimer menar med sina förbaskade citationstecken.