Bort med aversiv hundträning från TV!

Quoted post

Jonna

#75 Mannen som talar med hundar?

2013-11-06 07:54

Jag har sett många av hans program och böcker, däremot har jag aldrig upplevt att han behandlat hundar med annat än respekt! Med tanke på vilken erfarenhet han har och framgång så är jag övertygad om att han gör något bra! Om så inte är fallet så skulle jag vilja ha ett konkret bevis och inte bara ett "jag har sett/hört". Jag vet flertalet hundar som blivit hjälpt av hans metoder samt att jag fått beröm av tränare vid sbk i min stad, i min mening så är det människor som inte förstår sig på hundar som är emot hans metoder. Det går inte att behandla en hund dom en bebis som många gör, en hund är en hund och inget annat!

Svar

Anna

#80 Re: Mannen som talar med hundar?

2013-11-06 09:42:19

#75: Jonna - Mannen som talar med hundar?

Sorgligt att du tror det :( 
Det mesta CM gör strider mot Svensk Djurskyddslag och får därmed inte visas i vår TV, väldigt mycket som sållas bort med andra ord (stackel, elhalsband, rent våld). Det man ser i CM's program är hot- och skrämseltekniker som bygger på förlegade toerier om "dominans". Hunden ska "ge upp" och därmed lyda. Hunden lyder för att den vågar inget annat eller har inget annat val...