Fyrverkeriuppror

Quoted post


Gäst

#2599 Re:

2013-08-21 19:34

#2590: -

bara för att var lat och egoistisk och inte skottränade din hund ska väll andra inte få skit för de!!!!

Svar

Baily;s

#2653 Re: Re:

2014-01-01 23:18:17

#2599: - Re:

Jag tycker folk borde tänka sig för när dom skriver. Det är inte att bara "sätta på hunden kopplet" och gå ut. Som alla andra varelser, människor och djur är alla rädda för olika saker. Till skillnad från människan, så vet inte djuren vad det är eller om det vill den illa. Därför är djuret rädd, oftast för något dom inte vet vad är, något dom inte känner igen eller för att dom faktiskt känner igen ljud och lukt av det från tidigare.

Folk får det att låta så enkelt, men det är "bara." För vissa är det inte bara, för vissa är det mer än så, precis som för min schäfer/podenco blandning som ligger under sängen resten av dagen/kvällen/natten och flåsar för att hon är så rädd, vi är rädda för att hon ska bli så chockad en dag att hon går bort av det.

I många sammanhang spelar det absolut ingen roll om du "beter dig som vanligt." Det spelar ingen roll om du beter dig som vanligt, gullar med hunden eller ignorerar henne/honom. Hunden är rädd. Rädd så den skakar i hela kroppen och min kommer till mig ibland för tröst och sedan dyker under sängen igen. Jag ger henne tröst och medkänsla för att jag vet att det inte spelar någon roll om jag gör det eller inte. Men när jag ger henne tröst, så ser jag iallafall en liten svansviftning och bara det ger mig ett leende på läpparna, för då vet jag att hon förstår till en viss del att det inte är något farligt och att hon är säker under sängen.

Jag älskar mina djur och skulle aldrig kunna släpa ut dom genom ytterdörren när dom är så pass rädda. Aldrig! Går ut med dom innan dom börjar smälla och kanske en tur ut på baksidan så dom kan kissa och that's it. Tycker inte man ska dra ut hunden när den är så rädd, det är djurplågeri i mina ögon och öron.

Tack för mig.