FyrverkeriBegränsningar

Quoted post

maja

#37 smällare

2013-04-20 21:55

Jag har inget problem att hålla hunden inne på nyår så att folk ska kunna fira med raketer och smällare. Klart det ska firas!

Problemet är att det smäller redan innan nyår och även några veckor efter nyår, flera gånger dagligen. Nu är det april och det kommer fortfarande spontana smällare då och då, senast idag var det en precis utanför fönstret så att hunden gömde sig på toan och vägrade komma ut. Hur ska jag kunna förbereda min hund när inte ens jag vet att det kommer smälla? När till och med jag är oberedd är det ganska svårt att verka oberörd inför hunden.. Tycker det är skit med dessa småungar som sparar smällare för hela året så de kan smälla när det minst passar..

Sluta skada personer, djur, miljö m.m, detta kan skötas på ett snyggare och bättre sätt!

Svar

Linpa

#38 Re: smällare

2013-04-20 21:59:11

#37: maja - smällare

Samma här- mitt på ljusa dagen i solskenet idag skulle det skjutas av raket- varför??? Min hund ville inte gå ut på hela dagen sen. Nu får det vara nog!

Mojsan 12

#2741 Re: smällare

2015-01-09 18:16:43

#37: maja - smällare 

 Varför måste man dricka sprit och smälla raketer när amn "firar".

Många av oss som respekterar både tamdjur och vilda djur kan fira utan att skrämma slag ppå dem.

Raketer är väl ändå ett gammaldax fenomen som vi i dagens upplysta sammhälle förstår att man inte ska hålla på med.

Inte mnog med att många skräms, det skräpar ner, är miljöovänligt och kostar pengar.

 

Nämn ett skäl att fortsätta låta privatpersoner hålla på med sånt här, jag ser inget.