Fästingrelaterade infektioner måste tas på större allvar!


Gäst

/ #39

2016-05-07 22:46

Lever med ständig värk efter obehandlad borrelia. Jag tillhör tyvärr dom som får kraftig hudrodnad och alla andra typiska symptom men visar inget på prov. Bor i ett fästingtätt område och har katter. Bävar för jag är rädd för att jag blir nekad antibiotika efter sista inflammerade bettet i höstas då jag turligt nog fick antibiotika men läkarenu fastslog att jag är allergisk mot fästingar! ! Förstår inte hur han kunde tro det när jag ätit akutdos av kortison i två dagar men svullnaden bara växte. Har alltid vänt inom tre timmar tidigare vid all allergi i många år. Får säkert en hel del bett i år också och ber till högre makter att jag träffar en läkare som kan något om borrelia och ger mej antibiotika utan tjafs för jag klarar inte samma helvete som jag gick igenom 20 11. Hur kan okunskapen vara så stor än när det är så vanligt med borrelia och finns mycket bra information i både FASS och på Läkemedelsverketså hemsida. Fästingproffessorn på Åland säger att max 60-70% visar något på prov så varför inte lyssna på honom så slipper vården flera som oss värkbrutna själar? De kan väl inte ha missat vad han sagt eller misstro honom? Rädslan för fästingar förstör den här underbara årstiden