Fästingrelaterade infektioner måste tas på större allvar!
Kontakta namninsamlingens skapare
Redan på 70-talet fick jag lära mig att plocka bort fästingar från vår långhåriga hund, senare plockade jag bort på hästen. En dag kom hon inte ut ur stallet, det var Erlichia och något mer. Ordinationen blev en stor spruta med penicillin intravenöst i tre dagar. Hon återhämtade sig. Själv minns jag att jag bara fått en eller två fästingar. Barnen däremot har haft ca tre var, då har äldsta bara fyllt 8 år. Vi bor således i ett fästingrikt område. När allt fler människor inser att detta område är otroligt dåligt utforskat, är det på tiden att något görs. Det är många som blir ifrågasatta i Svensk sjukvård idag och som blir betydligt bättre efter vård i Tyskland än genom KBT i Sverige. Sjukvården och alla måste sluta negligera de kroniskt sjuka i Sverige. Om Svenskarna fick adekvat vård på Svenska sjukhus, som man betalat för via skattsedeln, skulle de inte behöva åka till Tyskland och betala för privat sjukvård med ytterligare skattade pengar ur sin egna plånbok. Tänk även på alla sjukskrivningar, personliga umbäranden, LSS utbetalningar och förtidiga dödsfall, allt i onödan. Det är dags att till att börja med följa ILADS behandlingsrekommendationer.
Jag tycker det är viktigt ,jag visste inte att så många var drabbade av borrelia -infektioner . Dessutom så tycker jag,att alla oavsett sjukdom,ska ha möjlighet att välja vilken typ av vård de vill ha. Det ska vara en rättighet ! Och det ska vara ekonomiskt möjligt. Därför behövs forskning på olika områden,och de forskningsresultat som faktiskt finns ,på att det fungerar,ska göras synliga!
Sverige ska vara ett av de främsta länderna i världen inom sjukvård, men vi kan inte ens använda moderna testmetoder eller ens erkänna att det finns en mycket stor okunskap och ovilja att göra något åt ett såpass stort och allvarligt problem. Det är rent ut sagt pinsamt. Hur länge till ska alla smittade människor behöva lida?
Spiroketernas verkningar
Vilka kostnader samhället får/har, för denna nonchalans av de/dem som drar upp sjukvårdens riktlinjer.
Det är nästan så man tror att det är medvetet gjort. Där syftet blir/är att sälja så mycket av samhället suventionerade
mediciner som är totalt verkningslösa mot borrelia, fast då med en annan påhittad diagnos.
| This discussion has been closed. |