Låt Syed Latif få stanna i Sverige


Gäst

/ #102

2016-04-09 11:25

Ashique Latif är en Notre Damian som mig. "Inte bara de bästa studenterna kommer ut från detta Gymnasiet, de bästa människorna också!", sa numera Rozario de Costa, Rektor vid Notre Dame American Catholic College i Dhaka, Asique är en av de bästa människor som gör världen värt att leva. Men nu han ska straffas för detta.När det onda råder, godhet är ett brott.
Migrationsverket hänvisar orsak till detta att han fick jobbet via LinkedIn. Han behövde inte betala hundra tusen kr svart pengar för att få ett papper som Migrationsverket godkänner.

Jag tycker Sverige av Folk Bernadotte, Dag Hammarskjöld, Olof Palme och Anna Lindh, och Sveriges goda folket som är bästa i världen som jag vet! Men Martin Luther King sa, "Jag fruktar den godas tysthet mer än de ondas gärningar!" Därför skriver jag detta inlägg.

Dr. S M Babulanam, Pensionär, Medlem, Sveriges Läromedel Författares Förbund, fd Assistant Professor of Physics, Dhaka University, Gästforskare Bhabha Atomic Research Centre i Bombay, Teknikum i Uppsala University, fd. Research Associate, Chalmers University of Technology.