Bevara Y-tåget / Säilyttäkää Y-juna


Gäst

/ #118

2016-03-12 09:48

Varför? För att det är helt Galet att vi lämnas utan den snabbaste kommunikationen till Helsingfors. Man lämnar en hel region helt i sticket. Vem väljer alternativet buss (1,5h) då man kommer direkt med tåget. Glöm inte heller stationerna på vägen, Sjundeå, Ingå, Kyrkslätt dit man kommer snabbt o enkelt. Ända alternativet blir att åka bil.
Hur är det möjligt att ÅBOORNA KAN HA FÖRTUR ???? för 5-10 min. snabbare tur!!! MED VILKEN RÄTT/VARFÖR UTESLUTS VÅR RÄTT TILL PENDLING? Vi vill åka tåg ofta o till ett rimligt pris mot huvudstaden. Det finns många ungdomar som studerar i huvudstadsregionen o behöver Y-tåget för en smidig skolresa. Förläng en del av S o L turerna att åka ända till Karis så att vi får ett tåg varje timme hela dagen o ett som för oss hem efter teatern. Ju mer det åker desto fler väljer det för jobbresor, shopping, teater o bio, Sverigekryssningar, you name it när jag skulle åka. Nu kan jag inte åka till Grankulla på möte på kvällen då det inte går tåg och om det går så borde jag ta mig till Alberga vilket tar onödig tid sent på kvällen. Vi behöver Y-tåget!!! Vi måste få behålla en god kommunikationsform framom att utlämnas till att alla åker egen bil.