Protest mot förslag om nedläggning av Gustav Adolfskolan


Gäst

/ #50

2015-10-29 12:29

Min dotter har av olika anledningar tyvärr blivit tvungen att flytta runt bland olika skolor i Alingsås. Ga är den första skolan som engagerar sig i varje enskild elev och dess behov. Den första skolan som har ordentligt med stöd och hjälp utan att skylla på brist på resurser. Mentorer som engagerar sig och har regelbundna möten och samtal med föräldrarna. Dettta är den åsikt och erfarenheter jag har. Jag har tre barn till som jag och min man ABSOLUT INTE vill sätta på någon annan skola i Alingsås kommun. Och hemskt att informationen fick jag första gången utav min dotter. Skulle inte denna infon först komma till oss vuxna som har möjlighet att prata med våra oroliga barn om detta? Är minst sagt förbannad över att förslaget ens existerar! Spara pengar ok men våra barn då? De är tydligen helt oviktiga i detta. Precis innan lovet få denna infon, har ni någon aning om hur mycket tankar och oro det sätter i ett barn? Ska jag splittras från mina vänner nu? Som inte bara går i deras egna klass utan har från de andra klasserna eller just ja man kan ju få nya vänner eller? Lyckligt vis för oss så går min dotter i nian så det drabbar inte henne. Men alla 8:or och 7:orna som bara hunnit gå ett år och som precis skapat sig nya nätverk och ska börja om igen. Fy F.-n