Stoppa nedläggningen av Gottfriesmottagningen


Gäst

/ #149

2015-10-19 11:50

Har själv varit där och fått hjälp.
Förstår nu äntligen varför jag är så mycket tröttare än andra som bara har fibromyalgi.
Mycket jag kände igen från föreläsningarna som jag tidigare bara trott var inbillning, ibland tror man inte tillräckligt på sig själv.
Fast oftast har man rätt i slutändan.
Vården är sjuk idag, Går man till vårdcentralen säger läkaren direkt man kommer in att man har 10 minuter på sig fastän man ringt och bett om en lång läkartid flera månader tidigare. Vad hinner man säga på 10 minuter.
Det är pengarna som styr, förr tog de en massa blodprover för att utesluta sjukdomar men nu när varje vårdcentral själv får betala för detta håller de inne med alla provtagningar.
Själv sagt till om min dagliga huvudvärk i 10 år, svullna vrister, tror ni att läkarna själv kommer på tanken att jag hade högt blodtryck, nej det får man kolla hemma själv och sen undra om jag inte hade blivit hjälpt med en blodtrycksmedicin.
Mycket mindre huvudvärk nu och mindre svullna vrister.
Stackars dem som inte kan något om sjukdomar och inte själva vet vad de behöver för undersökningar eller mediciner för detta hinner läkarna inte ta hand om.
Christina