Stoppa nedläggningen av Gottfriesmottagningen


Gäst

/ #47

2015-10-18 15:08

Jag har diagnos ME/CFS. Gottfrieskliniken är den enda vårdinstans som hjälpt mig. De skrev ut bla B 12 injektioner(hydoxykobalamin) vilket höjde energinivån i kroppen så att jag kunde arbeta.Hjärndimman försvann nästan helt och energin i musklerna förbättrades. Detta UTAN att det förelåg brist på kobalamin och folat vid blodprovtagning. Däremot ett homocystein värde på 29,3 ! De flesta läkare på vårdcentalerna står handfallna inför ME/CFS patienterna och förväxlar ME/CFS med utmattningsdepression vilket är två vitt skilda sjukdomar. Vårdcenrtals läkare envisas med att konsekvent felbehandla patienterna med kbt och sjukgymnastik som "rehabilitering". Gottfriesmottagningen är den enda mottagningen som är ansluten till landstinget som har kompetens och lång erfarenhet av denna patient grupp. Jag föreslår att Gottfriesmottagningen blir styrande enhet för de nyöppnade ME-mottagningarna i Sverige för att tillvarata deras gedigna erfarenhet. Mvh Therese/undersköterska med erfarenhet inom landstingsansluten vård och i privat regi