Bevara Sjöstigens lekplats

Martin Rådbo

/ #20 Mölndal Outdoor IF jobbar för att lekplatsen skall få finnas kvar

2015-10-15 07:33

Jag heter Martin Rådbo, jag är medlem i föreningen Mölndal Outdoor IF och projektledare för bygget av vår klubbstuga. 

Jag vill gärna ha en dialog med er som är berörda, och vi kommer bjuda in till det så småningom. 

Min ambition är att lekplatsen skall få vara kvar. Vi som förening tycker det är trevligt med en bra plats för barnen i omedelbar närhet av vår klubbstuga. Vi vill också göra vad vi kan för att det skall förbli en bra plats för er som bor i området. 
Den mark som vi arrenderar krockar dessutom bara delvis med befintlig lekplats. Tanken är därför att bara den delen måste tas bort, resten får vara kvar och kanske utökas åt ett annat håll. 

Jag har senast förra veckan haft en dialog med Mölndals stad kring just detta. Det slutade med en överenskommelse att vi skall samverka för att bevara den på bästa sätt. Kommunen lovade att sätta upp en ny lapp med information kring detta på lekplatsen. 

Jag kommer fortsätta arbete med kommunen för att detta skall bli bra. Exakt vad det innebär vet jag ännu inte.

// Martin Rådbo

Mölndal Outdoor IF