Koka inte Hunden!

Kim74

/ #62 Gör ett tillägg Tack!

2015-07-18 09:16

Jag har flertalet gånger sett å agerat i frågan. Men problemet är även utländsk registrerade bilar, där polisen enligt samtal inte kan göra något, detta hände vid garaget i Ullared då en Norsk registrerad bil (skåpbil) hade sin lilla hund inlåst i bilen, i en säkerhetsbur med bara de små sidorutorna öppna, det va då ca 38 grader ute, dock i skuggan men det va väldigt mycket varmare i bilen. Vakt på Ullared kontaktades efter att polisen inte "kunde" göra något. Mamma med son kom, och jag frågade henne om hon visste att hennes hund höll på att dö? Det tog henne ytterligare 5-10 minuter innan hon fick för sig att öppna bilen å släppa ut hunden. Det krävdes en stor självdisciplin att inte slå henne på käften då hon hela tiden sa att "de e nock nu" då jag ifrågasatte hennes sätt att "älska" sin hund genom att stänga in den i bilen så den kunde koka ihjäl och även ifrågasatte om hon skulle lämna sin egen son så i bilen utan möjlighet till att ta sig ut. Så gör gärna ett tillägg att vi kräver detta även ska gälla våra besökare i vårt land.