Familjen Alayan

Observer

/ #29 Fadi

2014-10-02 20:43

Denna familj kom till Sverige för att bara hålla sig vid liv det är den enda anledningen, var att de hemlösa i Libanon sedan Hizbollah ockuperade deras hus används orättvist då det som en av sina kontor, då det förstördes av israeliska armén, och deras liv fortfarande hotad till detta ögonblick , 

Denna familj består av 3 barn och deras mor, 2 flickor och en pojke, de bodde här i Sverige i snart 8 år + och de studerade i Sverige, de växer upp i Sverige, de bara når universitetets entré men tyvärr de kunde inte erkänna att de inte har tillstånd att stanna i Sverige! ... inte rättvist! 

De dricker det svenska vatten i mer än 8 år, de luktar Sverige, de känner Sverige, de till och insupa den svenska kulturer och traditioner, enligt min mening att kasta dem ut ur Sverige ett fruktansvärt mord mot mänskligheten, det är som du kastar en fisk över havet. när de anländer till Sverige de var för ung att de byggde en bra relationer med många människor runt om i Sverige, de talar språket, de fick till och med accent, jag tror att denna familj kan dra sverige mer än en massa som är för närvarande i Sverige, eller kommer till Sverige senare, de helt enkelt hade gått halva vägen för deras liv sitt gratisprogrammen orättvist, jag är säker på att de förtjänar den här chansen, eftersom de redan visat att de hör till detta land och att inget var annars. 

 

OBS! Denna text har wirtten på engelska och översatt till svenska med hjälp av Google Translate det kanske har några små misstag vänligen acceptera vår ursäkt