Giftstopp Norrort - Nej till avfallseldat kraftvärmeverk i Täby

Svar på frågor

/ #189 Svar på frågor

2014-06-09 10:09

Jag välkomnar alla som vill försöka bli inröstade i kommunfullmäktige och välkomnar nya aktiva till de olika politiska partierna. Ni måste dock stå ut med att ta ”skit” varje dag på jobbet, folk som granskar ens privatliv, skriker åt en i telefonen, stå ut med hot och anklagar en för olika saker som att vara korrumperad mm. Varmt välkomna till kommunpolitiken.

• Vilka roller har aktörerna spelat och hur har deras inbördes relationer sett ut?
Det finns endast relationer pga att de är politiker. Finns inga anadra relationer med företag eller andra organisationer.

• Varför kommer reträtten först nu?
Därför att politikerna i Täby lyssnar på inkomna yttranden både från myndigheter och från medborgare. Nu när det bevisligen finns politiker i ledningen som lyssnar är ni fortfarande missnöjda med de som ska företräda Täbyborna?

• Har det funnit hemliga avtal mellan kommunledningen och Eon?
Det finns inga hemliga avtal. Det fungerar inte på det sättet i en kommun.

.Har kommunledningen utsatts för påtryckningar från högre ort för att svänga om?
Nej, det är en bedömning som gjorts efter samrådet lokalt av alliansens partier.

.Varför var partierna så sena att lyssna på opinionen?
Därför att det tar tid att få in fakta - det som skrivits av giftstopp och andra kan inte kallas för korrekt fakta. Vill man sitta fast i ett monopol med Fortum för all framtid?

Det som insatt har skrivit står inte jag bakom, men det har skrivits en hel del beskyllningar mot politikerna som om de vore korrumperade, har mottagit sommarstugor, okunniga, oinsatta mm. Ren förföljelse av vissa politiker både på telefon och via mail mm. Det har även framförts förtäckta hot som underblåsts av vissa i FB gruppen. Det är inte snyggt och jag hoppas att det blir en diskussion om hur man bemöter varandra framöver.

Vill vara anonym pga tidigare förtal från vissa i gruppen.