Manifestation för en folkomröstning, ny tid


Gäst

/ #3

2013-12-05 12:50

Ställer upp om jag hinner ifrån mitt lunchmöte med jobbet.

Vi kan inte förvänta oss större stöd hos (m) eller (s), speciellt då det inom (s) påstås felaktigt att kommunen riskerar ett skadestånd/vite om samarbetsavtalet hävs. Tyvärr är detta bara ett svepskäl då (s) är det partiet som i denna kommunen har mest kopplingar till affärsintressen då LO och andra fackförbund är storägare och exploatörer av mark i kommunen. Det är bara titta på vem deras fullmäktigeledamöter har som arbetsgivare och därmed hur dessa i egentlig mening representerar särintressen/jäv.

Likadant är för (m) då Gustaf Douglas sitter i Moderaternas partistyrelse och dessutom donerar (gåvor) pengar till partiet privat och sannolikt genom familj och genom bolag.

Täljöviken/Näs är egentligen endast EN sak som ligger i vågskålen då en folkomröstning skapar prejudikat för andra folkomröstningar rörande övriga exploateringsområden och större projekt i kommunen vilket skrämmer speciellt dessa två partier!

Även om, jag säger om, beslutet går emot oss så är det drygt 3600 engagerade kommuninvånare som kommer vädra blod i den kommande valrörelsen 2014 där vi i så fall måste ställa upp och kräva att våra partier och deras lokala partiföreningar förklara sig avseende LOKALA frågor, inte det som deras centrala partier vill föra ut om jobbskatteavdrag, brytpunkter och ANNAT som inte berör oss lokalt i den miljö där vi valt att bosätta oss!
Se i så fall till att vi får en kraftfull SVEKDEBATT om medborgardemokrati GENERELLT och Täljöviken/Näs i SYNNERHET!

Hälsningar
Magnus Åström