Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Hittekatter.iFokus.se

/ #545 Re:

2013-09-28 10:54

#525: -

Nej skribenten bakom #521 Har inte förstått vad TNR innebär om hon/han nu menar TNR i sitt kritiska inlägg:

"nej de e de inte... Eftersom man släpper ut som i samma område. Tidigare hade dom fight i sig och kunde fräsa till om barnen va elaka. De är inte okej att släppa ut ännu mer försvarslösa djur. Dom mördas och slits i stycken i fel områden.Jag lider nått så oerhört när jag hittar dessa "kasterade och utsläppta" djur ofta har dom inte ens läkt bort såret... Jag tar mig tiden att begrava dessa. men straffen måste höjas på plågeri. Så nej fy fan för den idéen oxå".

TNR är lämpat för förvildade katter. Dvs katter som inte levt med människor överhuvud taget eller har någon relation till människor. Som du mycket riktigt skriver i #525 kommer man inte en förvildad katt så nära att man kan mörda och slita den i stycken som #521 oroar sig för. Om det finns kattungar eller tama katter i en TNR-koloni så kommer de istället att omplaceras. Det är endast friska förvildade katter som blir TNR-katter. Att katter släpps ut med öppna sår är inte heller riktigt. En hankatt kan gå ut efter 24 timmar när narkosen släppt (oavsett om det är en TNR-katt eller ägd tamkatt). Honkatterna brukar kastreras med flanksnitt vilket bara ger ett 1 cm stort ärr. De släpps ut först när såret läkt så att det inte är någon fara.

Det #521 skriver  "Jag lider nått så oerhört när jag hittar dessa "kasterade och utsläppta" djur ofta har dom inte ens läkt bort såret... Jag tar mig tiden att begrava dessa". Är mycket märkligt och totalt missvisande när det gäller seriöst TNR arbete. Vad menar #521 egentligen? Varför går vederbörande och begraver dessa katter? Jag finner det mycket olyckligt när någon skriver sådana här saker och menar att det har med TNR att göra.




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...