Bevara torget i arvika

T S

/ #42 Bevara torget och bygg i hamnen

2013-09-09 17:09

Med anledning om vad jag skrev förut om att bygga ett resecentrum vid som på torget i Arvika, att detta är en dålig lösning, och lika så förslaget bakom Arbetsförmedlingen, att det enda vettiga är att bygga resecentrumet i hamnen med en förbindelse under mark för gående samt cyklister och att bussarna tar sig dit via den västra infarten till Arvika. Men vad det handlar om att inte Arvika kommun vill bygga ett resecenter i hamnen är inte att det beror på byggnadstekniska problem eller att det var ett Norskt bolag som skulle ha timmerhantering där eller att bommarna till järnvägsövergången går ner 12 till 15 gånger per dygn eller pengarna. Nej vad det handlar om gott folk, är att ingen eller något får stoppa Arvika kommuns egna privata planer för hamnen med att bygga hus där. Som säkert många Arvika bor kommer i håg efter sanering i hamnen, där det kom fram att man inte får vistas under 24 timmar p g a vad marken innehåller med miljögifter,så kom Arvika kommun ut med detta att man ville ha in allmänhetens förslag hur det skulle se ut i hamnen, och vist kom det in förslag bra som dåliga men det bästa var Reidar Kristiansen förslag om ett fantastiskt hamnområde men detta förslaget har förkastas av Arvika kommun som i stället anlitat ett dyrt konsultföretag som ska rita upp hur hamnen ska se ut, så snacka om att detta kommer att kosta pengar. Så nej att kunna lita på Arvika kommun verkar vara svårt, dom säger en sak gör en annan och gör allt dom kan för att det ska bli som dom vill. Jag tycker det är beklagligt och jag hoppas på att Arvika borna ser igenom hur dom jobbar.