Vi kräver rättssäkerhet för våra asylsökande barn!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi kräver rättssäkerhet för våra asylsökande barn!.
|
Gäst |
#12016-11-15 20:09Vi är familjehem åt en somalisk 15 årig pojke och han blev igår skriven som 18 år av migrationsverket UTAN ett ålderstest. Han är utan tvivel inte en dag äldre än han uppgett! Inte humant hur man behandlar människor numera i Sverige. |
|
| |
|
Gäst |
#22016-11-16 05:11Jag anser inte att någon människa, myndig eller inte, ska skickas tillbaka till Afghanistan! |
|
| |
|
Gäst |
#32016-11-16 08:20Sorgligt att det blir såhär för en grabb som är så duktig i skola och faktiskt skapat sin nya familj här i Sverige!! Fy skäms Migrationsverket! |
|
| |
|
Gäst |
#42016-11-16 08:48Oerhört rättsosäkert och inhumant |
|
| |
|
Gäst |
#52016-11-16 10:48Vi måste ställa upp för dessa killar!!! |
|
| |
|
Gäst |
#62016-11-16 12:16Vi har en pojke i lundsbrunn som vi känner som inte får stanna i Sverige, han är uppskriven i ålder. Han är analfabet,hazar,ser dåligt,inga släktingar i livet i Afghanistan, hotad att dödas av talibaner. Svårt klara sig även i Sverige med all information han får på kansli svenska. En av många som vi vill kämpa för |
|
| |
|
Gäst |
#72016-11-16 14:02Varje människa ska naturligtvis få rättssäkra beslut! |
|
| |
|
Gäst |
#82016-11-16 14:10Därför att det som sker nu är rättsvidrigt och för att jag känner såpass många pojkar som riskerar att bli uppskrivna men där jag, utifrån deras beteende och kroppsliga utveckling, är fullständigt övertygad om att de uppgett rätt ålder. |
|
| |
|
Gäst |
#92016-11-16 15:26Ett bra initiativ som jag stöder. Barnen kom till Sverige i tron att det var ett humant land. Nu är oron oerhört stor för vad som kommer att hända. Barnen mår jättedåligt. Behöver vi verkligen utsätta dom för mer elände? |
|
| |
|
gäst |
#102016-11-16 18:17hur länge kommer vi följa lagen ??? de dåliga lagar är till för att bretädas och ändras eller ? kom ihåg andravärldkrigets början bara, hur man lät folk segregeras och sen deporteras. Men en del vågade hjälpa och gömma de som var i fara... |
|
| |
|
Gäst |
#122016-11-16 19:08Människovän! |
|
| |
|
Gäst |
#132016-11-16 19:22Det är förskräckligt att skicka barn till ett liv i otrygghet och misär! Sverige och politiker borde skämmas över att göra detta! |
|
| |
|
Gäst |
#142016-11-16 19:23Den största frågan blir "hur kan en kontorsmänniska" bedömma ett barns ålder efter ett besök på kontoret? Hur kan en kontorsmänniska skriva att en person som påvisar åldern 17 år skriva upp att personen är 18 år?
|
|
| |
|
Gäst |
#152016-11-17 07:37Underbart att någon står upp för de unga vi tagit emot. Har haft tre boende hos oss. Underbara personer |
|
| |
|
Gäst |
#162016-11-17 08:49Det är ju våra barn/ungdomar o vår framtid det gäller |
|
| |
|
Gäst |
#172016-11-17 10:56Tack! Efterlängtad aktion. |
|
| |
|
Gäst |
#182016-11-17 13:09Därför att jag anser att man måste respektera de asylsökandes rättigheter. |
|
| |
Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)
2016-11-17 15:08- Date of removal: 2016-11-17
- Borttagningsorsak:
|
Gäst |
#202016-11-17 16:36Omänskligt att skicka tillbaka dessa ungdomar |
|
| |
|
Gäst |
#212016-11-17 17:34Det är en omänsklig hantering som sker just nu av ensamkommande och varje ärenden måste behandlas rättssäkert och humant. Hänsyn måste kunna göras för särskilt ömmande fall. |
|
| |
|
Gäst |
#222016-11-17 21:55Självklart ska han inte skickas till Afghanistan. Han ska stanna i Sverige. |
|
| |
|
Gäst |
#232016-11-18 05:14Det är omänskligt hur de här ungdomarna behandlas |
|
| |
|
Gäst |
#242016-11-18 05:42Jag anser att det är fel att skicka människor till Afghanistan. |
|
| |
|
Gäst |
#252016-11-18 08:08Vi måste sluta skicka unga pojkar till misär och död |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.
