Upprop för Hertsöskolan!
Kontakta namninsamlingens skapare
Detta är det sjukaste jag har hört, Luleås största bostadsområde ska inte få ha ett eget högstadium?
Fel mot barnen att förstöra deras trygghet som dem har genom att ha en cykel/gångpromenad på 7 minuter till skolan, o inte nog med det så kommer det bli frukantsvärt stökigt o blanda massa barn från olika orter.
LÅT HERTSÖSKOLANS HÖGSTADIE STÅ KVAR!
Är uppvuxen på Hertsön och har barn som nu går på högstadiet där nu och att börja flytta barnen från deras trygghet tror jag kommer sabba deras skilgång/betyg och sen behöver hertsön sina skolor då det stans största bostadsområde.
Är uppvuxen på Hertsön och har barn som nu går på högstadiet där och att börja flytta barnen från deras trygghet tror jag kommer sabba deras skolgång/betyg och sen behöver hertsön sina skolor då det är stans största bostadsområde.
Har gått på både Svedje- och Hertsöskolan.
Högstadiet är en känslig tid för många på olika sätt och att börja splitta barn och ungdomar från sin hemvanda miljö är definitivt inget beslut jag varken kan stå bakom eller tycka om. Låt Lerbäckens och Hertsöns barn få behålla sin skola!
Och det är stor skillnad att ha tio minuter till skolan istället för att börja stressa iväg de redan morgontrötta barnen bra mycket tidigare.
som CG o några till så det vore förödande om inte människor som fortsatt utveckla området och bevarat dess själ för barn och ungas bästa gavs den möjligheten.
Hertsöskolan
Jag tycker att det är väldigt illa att Luleå kommun nedrustar det största bostadsområdet genom att föreslå nedläggning av högstadieskolan.
Vi på Hertsön måste protestera mot att politikerna "mobbar" Hertsön.
vi har bytt från en anna skola till hertsö skolan just för att alla barn får den hjälp dom behöver på hertsöskolan och så är inte fallet i alla andra skolor i luleå..ryck inte bort tryggheten från våra barn, det är ju helt galet/ Mika
Denna utredning luktar beställningsjobb av Socialdemokraterna, när Gustav får emotta sån enorm kritik för sitt motstånd. Misstänker starkt att den största drivkraften för skolsammanslagningarna, oavsett vad ansvariga hävdar, ändå är ekonomiska besparingar och inte barnens bästa.
Kom igen. Dela inlägget så fler underskrifter kommer in och sprid att folk-alla kommer till Hertsöskolan! Så att vi får behålla dessa underbara skolor !!
| This discussion has been closed. |