Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!
Kontakta namninsamlingens skapare
USCH OCH FY !!!
Jag är god man till ensamkommande afghanska underbara killar. Jag är familjehemsmamma till en afghansk hazara kille och extramamma till en annan som bor hos oss. Dessutom har jag många afghanska bonusbarn. Att föreställa sig att dessa ungdomar ska kastas ut ur vårt land som tidigare stått i frontlinjen för mänskliga rättigheter och Barnkonventionen till ett land som de kanske inte ens har några anhöriga kvar i, eller förföljs i, gör att mitt hjärta brister. Hur kommer det sig att Afghanistans president inte tar hem sin egen familj från USA om det nu är så att det är säkert för ungdomarna att utvisas tillbaka till Afghanistan? Tillsammans kan vi visa vad en majoritet av Sveriges befolkning tycker. STOPPA UTVISNINGARNA AV AFGHANSKA UNGDOMAR!
Vill ha ändring av tolkning/lagen till inhuman flyktingpolitik i Sverige. Åldersprövningar är godtyckliga och juridiken behöver göra sitt. Människor i behov av skydd lyder rättsförlust när åldersuppskrivningar görs på icke vetenskaplig grund.
1 Vill du som svensk åka med dina minderåriga barn och besöka Afghanistan? Nej!
2 UD avråder från resor till Afghanistan, skäl krig och terrordåd dagligen. Läs hur landet beskrivs på regeringen.se
Jag har skrivit på för jag tycker att det är inhumant att låta tonåringar vänta i över ett år på ett besked om att få stanna i vårt land eller inte. Under den tiden har de hunnit rota sig, lära sig språket, få vänner, en plats i idrottslag.
Jag har arbetat som högstadielärare i 12 år och varit god man åt ensamkommande. Har bara gott att säga om de afghanska pojkarna. De studerar hårt och vill skaffa sig en framtid i vårt trygga land. Om några år kommer de att betala tillbaka det Sverige nu satsar på dem, både ekonomiskt och medmänskligt.
Låt pojkarna stanna av humanitära skäl. Ge amnesti åt alla asyslsökande som måste vänta längre än ett år på besked om uppehållstillstånd. Utan uppehållstillstånd är deras liv bara en enda väntan. Det är inte humant. Sverige är rikt och har råd att vara medmänskligt.