Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!
Kontakta namninsamlingens skapare
Re: Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!.
Att man skall göra "rätt" för sig är jo klart. Och är KFM inblandad då kommer man inte undan. Har själv råkat ut för dom 2 ggr. men är fri och även fri från STRAFFTIDEN på 3 år (ilket jag tycker att är helt galet och gör så att folk har svårt att få undir sig fötterna igen) En fånge släpps fri efter några mån. och har "betalt" sitt sraff !
Att ta LEVANDE djur som utmätning och sälja dom sen till vem som helst (och då med tanke om hur vårt samhället är idag mot hundar) Dom far jo illa på MÅNGA ställen ! Detta BORDE KFM veta.
Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat inbillat mig att KFM kunde ta LEVANDE varelser för utmätning. Det är rakt ut sagt HORRIBELT !!!!!!!!!! Och borde förbjudas OMEDELBART ! Där borde SKK, SBK, Jordbruksverket m.fl ha agerat för LÄNGE sedan !
Hoppas nu att Lisette Loods fall kan bli det så att alla regler kommer att ändras hos KFM och detta sker inte mer i framtiden !
Re:
#23: - Jag förstår din misstanke. men de flesta (självklart finns undantag) som hamnat hos fogden, hänger inte på en livlina mellan att inte kunna betala för mat. Om de värderar sina djur som familjemedlemmar vilket de flesta ju gör, så ser de till att familjen inkl djur får det de behöver, därav kan andra saker som valts fel men ändå behöver betalas, hamna hos fogden pga prioriteringar. Jag har själv problem med pengar pga att det startade hos min fd som drog en massa skit på oss, och pga kroppsliga problem så har jag inte kunnat arbeta så jag har inte kunnat bli av med allt som legat bakom, och något nytt har också dykt upp pga mänskliga misstag att man tänkt att detta kan jag klara utav men så blir det fel och tro mig, hyra, el mat till familj (inkl barn och djur i första plats då de inte bett om ekonomisk kris) är det som prioriteras. därav annat kommit efter ibland när det varit riktig kris.
oj, det postade när jag tryckte enter, det jag i alla fall vill avsluta med att säga är att vore det inte för mina hundar, hade jag inte levt till den dagen jag blev mor. Om det inte vore för mina hundar och barn, så satt jag inte här idag... de är mitt allt. och inte bara är det så, jag gör allt för dem! jag skulle inte ta mig upp på morgonen om det inte vore för dem. Så bara för att folk har något hos fogden betyder det inte att djuren lider. Självklart är det fel att så ta på sig mer utgifter när man har skulder. Men man måste orka leva också för att en dag kunna betala dem.
Och VEM ansvarar för djuren kommer till ett gott hem som tillgodoser deras behov av en sund miljö och omsorg ? Ett djur är en familje medlem, vad blir nästa steg ? Våra barn ?
Nää du kronofogden..Där bet du dig själv i svansen.
Är våra tjänstemän/kvinnor, eller snarare deras chefer psykopater hela högen.
Styrs vårat land av psykopater, är de dem vi kallar samhällseliten?
Re:
Synd att du inte läser på lite bättre!!! Hundarna Är TRYGGA och i dom bästa händer. Ingen av hundarna har farit illa annat än när KFM utmätte dom och placerade dom hos djurambulansen. Som tur är är dom tillbaks i sitt TRYGGA hem.
Vissa personer har sina djur som stöd och dom är som en familjemedlem.
Känner en person som höll på att förlora sin hund genom att hon ej kan jobba.
Men hade dom tagit den från henne så hade hela hennes liv blivit förstört.
Då hunden är det ända som ge henne livskraft till att ta sig ur sängen på morgonen.
| This discussion has been closed. |