Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!.


Gäst

#526

2013-11-22 14:06

Vansinne och djurplågeri! Det finns inte ens ekonomiska skäl till detta då en omplacerad hund eller katt inte genererar mer än kanske en tiondel av vad en valp kostar. Helt enkelt löjligt och så jävla onödigt för de stackars djuren!

Gäst

#527

2013-11-22 15:12

Hoppas detta stoppas så fort som möjligt!

Gäst

#528

2013-11-22 15:52

Hur kan detta vara möjligt???

Gäst

#529

2013-11-22 19:03

Kronofogeden bör anmäldes för djumishandling- dom har ju tagit bort valpar innan 8 veckars ålder.

Gäst

#530

2013-11-22 19:57

Jag skriver på för att detta är helt galet! Totalt fel att kunna ta sällskapsdjuren för en skuld hos KF.
Vilhelmina Ragnarsdottir Bjarnarson

#531 Re: Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!.

2013-11-23 15:04

#1: -

Att man skall göra "rätt" för sig är jo klart.  Och är KFM inblandad då kommer man inte undan.  Har själv råkat ut för dom 2 ggr. men är fri och även fri från STRAFFTIDEN på 3 år (ilket jag tycker att är helt galet och gör så att folk har svårt att få undir sig fötterna igen)  En fånge släpps fri efter några mån. och har "betalt" sitt sraff !

Att ta LEVANDE djur som utmätning och sälja dom sen till vem som helst (och då med tanke om hur vårt samhället är idag mot hundar)  Dom far jo illa på MÅNGA ställen !  Detta BORDE KFM veta.

Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat inbillat mig att KFM kunde ta LEVANDE varelser för utmätning.  Det är rakt ut sagt HORRIBELT !!!!!!!!!!   Och borde förbjudas OMEDELBART !   Där borde SKK, SBK, Jordbruksverket m.fl ha agerat för LÄNGE sedan !

Hoppas nu att Lisette Loods fall kan bli det så att alla regler kommer att ändras hos KFM och detta sker inte mer i framtiden !


Gäst

#532

2013-11-23 15:35

helt hut löst agerande. man blir så förbannad.räker det inte med att man har hamnat i ekonomiskt problem .låt djuren vara hos sina ägare........
mamma och hundägare med kass ekonomi

#533 Re:

2013-11-23 22:52

#23: - Jag förstår din misstanke. men de flesta (självklart finns undantag) som hamnat hos fogden, hänger inte på en livlina mellan att inte kunna betala för mat. Om de värderar sina djur som familjemedlemmar vilket de flesta ju gör, så ser de till att familjen inkl djur får det de behöver, därav kan andra saker som valts fel men ändå behöver betalas, hamna hos fogden pga prioriteringar. Jag har själv problem med pengar pga att det startade hos min fd som drog en massa skit på oss, och pga kroppsliga problem så har jag inte kunnat arbeta så jag har inte kunnat bli av med allt som legat bakom, och något nytt har också dykt upp pga mänskliga misstag att man tänkt att detta kan jag klara utav men så blir det fel och tro mig, hyra, el mat till familj (inkl barn och djur i första plats då de inte bett om ekonomisk kris) är det som prioriteras. därav annat kommit efter ibland när det varit riktig kris.

oj, det postade när jag tryckte enter, det jag i alla fall vill avsluta med att säga är att vore det inte för mina hundar, hade jag inte levt till den dagen jag blev mor. Om det inte vore för mina hundar och barn, så satt jag inte här idag... de är mitt allt. och inte bara är det så, jag gör allt för dem! jag skulle inte ta mig upp på morgonen om det inte vore för dem. Så bara för att folk har något hos fogden betyder det inte att djuren lider. Självklart är det fel att så ta på sig mer utgifter när man har skulder. Men man måste orka leva också för att en dag kunna betala dem.

 

 


Gäst

#534

2013-11-24 13:24

djur som inte far illa är inte en penningplacering

Gäst

#535

2013-11-24 14:08

Det var nått av det sjukaste jag hört..!!!!
Och VEM ansvarar för djuren kommer till ett gott hem som tillgodoser deras behov av en sund miljö och omsorg ? Ett djur är en familje medlem, vad blir nästa steg ? Våra barn ?
Nää du kronofogden..Där bet du dig själv i svansen.

Gäst

#536

2013-11-24 17:09

Som att inte djur redan far illa ska kronis göra så att fler gör det? Ne nu måste vi få stopp på detta!!!!

Gäst

#537

2013-11-25 10:12

Vad finns det att säga? Detta är inte bara omänskligt det är människofientligt.
Är våra tjänstemän/kvinnor, eller snarare deras chefer psykopater hela högen.
Styrs vårat land av psykopater, är de dem vi kallar samhällseliten?

Gäst

#538

2013-11-25 15:38

Nu har de väl ändå gått för långt..inte nog me att man hamnar hos kronolle...dom ska söndra ännu mer mot personerna...genom att plåga djur också...nu får dom väl fan ta å ge sig....de e ju djurplågeri...utmäta levande varelser...va kommer efter det...nyfödda barn blir beslagtagna, för föräldrarna e skuldsatta....Fi fan...nu får staten ta å ge sig innan de blir ett upplopp utan dess like.....:/ Tankarna går till de stackars oskyldiga djur som blir drabbade å även deras ägare....

Gäst

#539

2013-11-25 16:00

Djur får endas omhändertas om de far illa!!! Det är INGA föremål, utan familjemedlemmar!

Gäst

#540

2013-11-25 18:36

de är fan inte klokt detta SKÄMS på er :(

Gäst

#541

2013-11-25 18:38

INGA Djur Har Bett om att Få Bli Köpta av Människor som har skulder, Fick De välja hade De förmodligen Bott hos nån som De Blivit TRYGGA med.
Djurvän

#542 Re:

2013-11-26 11:15

#541: -

Synd att du inte läser på lite bättre!!! Hundarna Är TRYGGA och i dom bästa händer. Ingen av hundarna har farit illa annat än när KFM utmätte dom och placerade dom hos djurambulansen. Som tur är är dom tillbaks i sitt TRYGGA hem.


Gäst

#543

2013-11-26 11:39

Självklart skriver jag under.. De här måste få ett SLUT/STOPP !!!

Gäst

#544

2013-11-26 19:36

Ja jisses, vad kommer härnest. ska de ta barnen från de som råkat hamna i svårigheter. eller komma hem o kolla om man har mat som råkar kosta lite för mycket... Detta är nog en av de mest horribla saker jag hört ang kronofogden.. Vet att de slår ned på folk hur som. Men detta är allt annat än ok.. De leker ju med levande varelser... Så frågan är då när tar det stopp.. Barnen eller deras fiskar, marsvin, katter.. Fy...

Gäst

#545

2013-11-26 21:57

Nu får dom ge sig. Vart är denna världen på väg!!!!

Gäst

#546

2013-11-27 09:51

Tycker ej att detta är rätt.
Vissa personer har sina djur som stöd och dom är som en familjemedlem.
Känner en person som höll på att förlora sin hund genom att hon ej kan jobba.
Men hade dom tagit den från henne så hade hela hennes liv blivit förstört.
Då hunden är det ända som ge henne livskraft till att ta sig ur sängen på morgonen.

Gäst

#547

2013-11-27 09:53

Ett djur är en familjemedlem hur ni än vrider och vänder på det. Så låt mig fråga er, skulle ni ta mitt barn för en skuld? För det är vad ni gör just i detta nu lm ni väljer att ta hundarna ifrån dem. Förövrigt vet jag inte om ni är medvernaom att om hon får sälja valparna själv, kan hon som är klart mer erfaren, se till att hundarna hamnar i bra och trygga hem samt att NI TJÄNAR MER PENGAR, plus att ni får ju inte ens auktionera ut hundar? Det finns svart på vitt, det som även finns svart på vitt är då att ni bryter mot regelverket och ddet kommer ni inte undan ifrån, utan då ska ni allt få er en stämning på halsen.

Gäst

#548

2013-11-27 09:58

En hund är ingen tv! Snart kommer de sälja dina barn på auktion också!

Gäst

#549

2013-11-27 10:03

Så obeskrivligt sjukt

Gäst

#550

2013-11-27 10:17

Kronofogden är dumma i huvudet!!!