Sluta avliva katter med mina skattepengar!
Kontakta namninsamlingens skapare
Sluta med plågsamma djurförsök! Det finns alternativ, krävs bara pengar och politisk vilja och mod.
MVH
Hannele
Re:
Du skriver: "Vi ska inte ha nå förvildadetamkatter som springer lös, dom tillhör inte den svenska faunan".
Jag svarar: Och vad vill du säga med det? Du har troligen missat att vi redan har 100.000 - 150.000 hemlösa katter i Sverige. De finns där vare sig du vill det eller inte. I Sverige har man alltid avlivat denna målgrupp katter i alla år. Trots detta ökar antalet hemlösa katter. Metoden är helt enkelt inte effektiv. Det har däremot TNR-metoden visat sig vara. Det finns det mycket vetenskapliga undersökningar som bevisar.
Re: Re:
#832: Hittekatter.iFokus.se - Re:
Nä den tillhör inte svenska faunan! Förvildade tamkatter kan ställa till med stor skada för fågellivet bl,a. Katten är en effektiv jägare.
Att det finns så mycket hemlösa katter är ju olyckligt. Hur man ska tackla det? Kanske man skulle få betydligt fler kattjägare som ställer upp ideellt vore väl ett alternativ.
Re: Re: Re:
Det där med att hemlösa katter skulla vara en sådan stor fara för fågellivet är en myt. Det stämmer faktiskt inte alls visar det sig vid djupdykning i forskningen. Den största faran för fågellivet är istället vi människor. (Precis som med allt annat här på jorden är människan "ett stort skadedjur").
sluta att avliva våra katter
det har också rätt leva
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: Skrivet enbart i provocerande syfte.
Människor är så grymma !
Hoppas många skriver under dessa hemskheter !!
Mina skattepengar ska Definitivt Inte Gå till Mord !!!!
Är levande varelser Ska ha samma status som alla andra
| This discussion has been closed. |