Sluta avliva katter med mina skattepengar!
Kontakta namninsamlingens skapare
Dom valde inte det dåliga livet som en del katter fick utan det gjorde VI !!
Varför ska dom straffas då ?
Blir hårdare med att göra hembesök på personer som fått en anmälan & kolla katterna , flytta dom redan innan en del är så dåliga att ni beslutar om avlivning !!
Och tänk efter , det KUNDE FAKTISKT VART ERA DJUR SOM BLEV AVLIVADE , I STÄLLET FÖR DOM SKULLE KUNNA FÅ EN MÖJLIGHET TILL HEM!!
Istället för att använda skattemedel till att döda katter ska länsstyrelserna jobba för att en skattekrona ska tas ut av varenda vuxen människa i Sverige. Skattekronan ska vara öronmärkt för djurskyddsproblemet hemlösa katter. I Sverige är vi alla delaktiga till att detta enorma djurskyddsproblem fortfarande finns kvar och att ingenting, avskjutning fungerar INTE, görs av politiker och myndigheter för att förändra situationen för dessa katter. Skattekronan kommer att bli en ögonöppnare för allmänheten och i förlängningen kommer detta att leda till att vi får en folkrörelse mot att katter behandlas som en ”slit-o-släng vara”. Ingen vill betala för grannens dåliga katthållning.
Länsstyrelserna ska se till att TNR implementeras i hela landet. Det är hittills den enda metod som verkligen fungerar. Det enda mina skattepengar ska gå till är att lösa djurskyddsproblemet. Döden fungerar inte! Så sluta slösa våra skattemedel på att döda katter. Ni ska göra det vi betalar er att göra. Hjälpa till att lösa problemet med hemlösa katter! Lösningen stirrar er i ansiktet. Öppna ögonen!
TNR-metoden är både human och löser problematiken kring de hemlösa katterna på ett långsiktigt sätt.
Dags för Sverige att vakna upp till verkligheten och ta sig ur den falska trygghet där man inbillar sig vara ett land med gott djurskydd.
Istället borde det vara gratis att kastrera , då föds det inte så många oönskade katter.
Detta betalar jag gärna till.
| This discussion has been closed. |